Kimiho kariéra

1. srpna 2012 v 10:56 | problemek |  Kimi Raikkonen
Kimi Matias Raikkonen se narodil 17.10.1979 v Espoo ve Finsku.Na motokárách začal závodit ve dvanácti letech,jezdil ale od deseti.Pozdeji se přestěhoval do Evropy aby mohl jezdit britské mistrovství Formule Renault.Ve svých dvaceti letech se stal mistrem této série.O ro později už vyhrál šest z desti závodů této série a dostal možnost testovat Formuli 1.
Šanci mu nabídl tým sauber a po testech v Barceloně nabídl mladému finovi smlovu na rok 2001.Prezident FIA však odmítl udělit mladému finovi superlicenci potřebnou pro start v F1,počet naježděných kilometrů v testech jej ale nakonec přesvědčil.Ve svém prvním závodě se kimi umístil na šestém místě a vyjel si jeden bod.Poté v sezoně bodoval ještě několikrát,nejlépe skončil čtvrtý a celkově skončil desátý s devíti body.

Na další rok se mu nechtělo dělat dvojku Schumacherovi ve Ferrari a tak přijal nabídku McLarenu,kde nahradil svého krajana,dcojnásobného mistra světa Miku Hakkinena.Hned při svém debutu v této stáji zaznamenal třetí místo v Austrálii.Nejlépe se však umístil druhý,když ve VC Francie vyjel z vedení mimo trať.McLaren měl ten rok však problémy se spolehlivostí motorů Mercedes a to zabránilo Kimimu v zisku lepšího než šestého místa v celkovém pořadí.
V roce 2003 se hned v Malajsii,druhém závodě sezony podíval na nejvyšší stupínek a dostal se do čela bodového pořádí i před Shumachera.Po zbytek sezony však už nevítězil,spíš sbíral druhá místa a v posledním závodě sezony musel zvítězit a Shumacher nebodovat aby získal titul.Kimi ale dojel druhý za brazilcem Barrichellem a Shumi si dojel pro bod za osmé místo.Kimi tak sezonu dokončil jako vícemistr,dva body za Shumacherem.
Další sezonu zahájily katastrofální problémy se spolehlivostí,Kimi v úvodních sedni závodech bodoval pouze jednou.Když poté McLaren představil nový model vozu,vedlo se Kimimu lépe,v Británii,Číně a Brazílii se podíval na podium,pro druhou výhru si dojel ve Spa.Celkověale skončil až na neuspokojivém sedmém místě.
Úvod sezony se Kimimu opět nevyvedl,na podium se dostal až v Bahrajnu.Pak ale nastal zvrat.Kimi zvítězil dvakrát po sobě ve Španělsku a v Monaku,v Evropě nebodoval ale v Evropě se opět vyhoupl na nejvyšší stupínek.Po celou sezonu bojoval o titul s Alonsem,a hlavně díky technickým problémům a posunu v kvalifikacích nakonec získal titul Alonso.Kimi vyhrál v sedm velkých cen,včetně VC Japonska,kde dotahoval ze sedmnáctého místa.
Na sezonu 2006 postavil McLaren nekonkurenceschopné auto a nejlepším výsledkem za celou sezonu byly dvě druhá místa a čtyři třetí.Svoje učinkování ve stáji McLaren zakončil celkovým pátým místem a na příští roky se odebral do Ferrari.
Hned v prvním závodě u Ferka získal pp a vítězství.Před poslesním závodem měl pět vítězství a nejmenší šanci na titul po obou pilotech McLarenu(Hamilton,Alonso).Díky chybě Hamiltona a vhodné týmové strategii nakonec získal titul před oběma McLareny.
Další rok už pomalu ztrácel motivaci.První půlku sezony zajížděl dobré výkony,poté už ne a obhajoba se mu vzdálila.Ke konci sezony pouze pomáhal Massovi k titulu.V sezoně získal dvě vítězství a skončil na třetím místě.
Na rok 2009 postavilo Ferko nekonkurenceschopné auto a ani Kimi ani Massa v úvodních závodech nebodovali.Kimi se dostal v Monaku na třetí místo a později také ve Valencii a Itálii,v Maďarsku,kde těžce havaroval jeho týmový kolega Felipe Massa dojel pro druhé místo a zvítězil jednou v Belgii.Celkově skončil šestý a do konce šampionátu bojoval s McLarenem o třetí místo v poháru konstruktérů.Nakonec byli čtvrtí o bod za McLarenem.Ferrari ale Kimimu vypovědělo smlouvu aby mohlo angažovat Fernanda Alonsa.Kimi se snažil dohodnout s McLarenem ale nakonec se odebral do rally.
V rally závodil za tým Citroen sport,smlouvně byl vázán s Red Bullem.Nejlepším výsledkem bylo páté místo v Turecku a celkově mu patřilo 10 místo.Na konci roku jednal o smlouvě s týmem formule 1 Renault,ale nedohodli se.Další rok jezdil Kimi Rally s týmem ICE one a vyzkoušel i NASCAR.Nakonec ale ohlásil svůj comeback do formule 1 s týmem Lotus.
Letos se ICEMAN vrátil na podium už v Bahrajnu.Sice zatím nezvítězil ale vozy Lotus jsou velice rychlé a jeho šance na vítězství je velmi vysoká.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama